Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΠΡΟΣ ΛΟΒΕΡΔΟ : ΑΝΟΙΚΤΟΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Παραθέτουμε τις δηλώσεις του Υπουργού Υγείας κ. Α.Λοβέρδου και του προέδρου του Π.Φ.Σ.κ. Δ.Βαγιωνά, αμεσως μετά την σημερινή συναντηση που έγινε στο Υπουργείο Υγείας σχετικά με το φημολογούμενο "άνοιγμα" του φαρμακευτικού επαγγέλματος


Ανδρέας Λοβέρδος
Είχαμε τη διαβούλευση σε τελικό επίπεδο για μεγάλα θέματα που σχετίζονται με τον κλάδο των φαρμακοποιών. Η συζήτηση ήταν πάρα πολύ έντονη αλλά και δημιουργική. Ως τελευταία συζήτηση προς της ασκήσεως της νομοθετικής πρωτοβουλίας έπρεπε να είναι και παραγωγική, με την έννοια να καταλήξουμε. Και καταλήξαμε. Δύο είναι τα μεγάλα θέματα που μας απασχόλησαν κυρίως, ενόψει και των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας αλλά και μιας κατάστασης που αφορά τον πολίτη, και μόνο αυτόν.
Έχει ανάγκη το Σάββατο ο πολίτης να εξυπηρετείται καλύτερα. Συμφωνήθηκε μια λύση που έχει να κάνει με την παροχή των υπηρεσιών των φαρμακοποιών και τη μέρα αυτή.
Υπάρχει το πρόβλημα της απελευθέρωσης του φαρμακευτικού επαγγέλματος. Έχει συμφωνηθεί από την Κυβέρνηση εδώ και καιρό, και έχει υπογραμμισθεί από εμένα και με τις δύο μου ιδιότητες, ότι αυτή η απελευθέρωση στην Ελλάδα των 12.000 φαρμακείων, των διπλάσιων σε αριθμό από αντίστοιχες χώρες με τον ίδιο πληθυσμό, δεν υπάρχει ανάγκη να αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των φαρμακείων. Υπάρχει η ανάγκη όμως, να μειωθεί για το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τον πολίτη το κόστος. Υπήρχαν δύο λύσεις. Συμφωνούμε στην κλιμακωτή έκπτωση ανάλογα με τον τζίρο του φαρμακείου και αυτή τη συμφωνία θα την μετουσιώσουμε σε νομοθετική ρύθμιση, την οποία θα θέσουμε υπόψη του ΠΦΣ και θα καταλήξουμε μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ώστε τον Δεκέμβριο να κληθεί η Βουλή να ψηφίσει τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Ότι λέμε τελεί υπό την προϋπόθεση το δημόσιο και τα ταμεία του να πληρώνουν σε κανονικούς χρόνους. Είναι μια υπόσχεση που έχουμε δώσει με το Υπουργείο Εργασίας εδώ και καιρό, και μια υπόσχεση που θα υλοποιήσουμε μετά από 15 χρόνια, για πρώτη φορά τώρα, αφού θα πληρωθούν και οι δαπάνες μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους σε μετρητά. Δεσμευθήκαμε ότι η έναρξη αυτών των πληρωμών δεν θα είναι μόνο μέχρι τέλους Δεκεμβρίου, αλλά μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. Θεωρώ ότι αυτές οι παρεμβάσεις εξορθολογίζουν αυτές τις συναλλαγές και λύνουν ένα πρόβλημα που έχει πια χρονίσει.
Ήταν πολύ δημιουργική η συζήτηση, και απόδειξη αυτού αποτελεί το γεγονός ότι στο τέλος φαίνεται πως είμαστε σύμφωνοι σε όλα.

Δημήτρης Βαγιωνάς
Έγινε μια ευρεία σύσκεψη, στα περισσότερα συμφωνήσαμε με τον υπουργό. Το πρώτο μέλημα του υπουργού που ήταν για τα Σάββατα, το πήραν επάνω τους οι φαρμακευτικοί σύλλογοι Αττικής και Θεσσαλονίκης, που θα λύσουν το πρόβλημα αυτό. Διότι ο φαρμακοποιός είναι κοινωνικός λειτουργός, είναι προστάτης της Δημόσιας Υγείας, τα φαρμακεία κάνουν Πρωτοβάθμια Περίθαλψη. Άρα δεν πρέπει να ταλαιπωρούμε τον ευρωπαίο πολίτη, τον έλληνα πολίτη. Γι’ αυτό ανέλαβαν οι δύο πρόεδροι να αυξήσουν τον αριθμό των φαρμακείων. Άρα δεν τίθεται θέμα.
Μείωση ποσοστού κέρδους. Εμείς δεν συμφωνούμε, αλλά όταν μας χρωστάει το δημόσιο 500 εκατ., πώς είναι δυνατόν να δεχθούμε μείωση του ποσοστού κέρδους; Δεν το συζητήσαμε και το αφήσαμε ανοιχτό με τον υπουργό, εφόσον μας στείλει τις τελικές προτάσεις θα δούμε τι μπορούμε να συζητήσουμε. Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, αλλά πολύ δύσκολοι στις αποφάσεις που θα πάρουμε.
Τα χρέη των ταμείων αυτή τη στιγμή είναι στα 650-700 εκατ. Δεν μπορούμε εμείς να πιστώνουμε συνέχεια τα ασφαλιστικά ταμεία. Είναι οι καλύτεροι πελάτες μας τα ασφαλιστικά ταμεία. Θέλουμε τα ασφαλιστικά ταμεία δίπλα μας. Φροντίζουμε για τα ασφαλιστικά ταμεία, γιατί θα κλείσουν όλα τα φαρμακεία στην επικράτεια, αν δεν πληρώσουν τα ασφαλιστικά ταμεία.
Δεν ετέθη θέμα μείωσης του ποσοστό κέρδους. Δεν δεχόμαστε καμία μείωση του ποσοστού κέρδους, όταν μας χρωστούν τα ταμεία τόσα χρήματα. Οι φαρμακοποιοί είναι ο μόνος κλάδος που πλήρωσε, και με το στοκ που έχει στα φαρμακεία του, για τη μείωση των τιμών των φαρμάκων κατά 25%, χάνοντας έναν τζίρο 35%, λόγω του στοκ στα φαρμακεία μας. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε όμως μόνο εμείς. Οι βιομήχανοι πού είναι; Το rebate γιατί δεν το πήραμε για το 2006-2008, που ανέρχεται στα 400 εκατ. Δηλαδή ποιον χτυπάμε; Εκείνον που πληρώνεται μέσω των ασφαλιστικών ταμείων, πιστώνοντας το ελληνικό κράτος για 8 και 10 μήνες. Οι φαρμακοβιομήχανοι τα παίρνουν cash τα χρήματα και κάθε λίγο γίνεται αντικατάσταση των παλαιών δοκιμασμένων φαρμάκων με νέα φάρμακα, και αυτό είναι το αίτιο που αυξάνεται η φαρμακευτική δαπάνη.
Είμαστε σύμφωνοι στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, είμαστε σύμφωνοι στο να φύγουν οι απατεώνες, καθώς σε κάθε κλάδο υπάρχουν και επαγγελματίες που δεν είναι σωστοί. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει φαρμακοποιός άνεργος. Υπάρχουν νοσοκομεία που ζητάνε φαρμακοποιούς και δεν πάει κανένας. Φαρμακοποιός δεν σημαίνει μόλις τελειώσεις τη σχολή να ανοίξεις φαρμακείο. Υπάρχουν και οι κλινικοί φαρμακοποιοί.

Δημοσιεύτηκε: 10/11/2010

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Π.Φ.Σ:Περικοπές συνταγών ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Από την Κεντρική Μονάδα ΙΚΑ–ΕΤΑΜ, ξεκίνησε ήδη η αποστολή στους φαρμακοποιούς των συνταγών που έχουν περικοπεί. H πλειοψηφία των περικοπών αυτών οφείλεται στα εξής:
1. Αθεώρητες συνταγές άνω των 150 €.
2. Αθεώρητες δίμηνες συνταγές.
3. Λάθος κοστολόγηση φαρμάκων.
4. Έλλειψη συνοδευτικών γνωματεύσεων όπου αυτές απαιτούνται.
5. Αθεώρητες συνταγές οι οποίες έχουν συνταγογράφηση από ελεγκτή γιατρό.
6. Αθεώρητες συνταγές του Ν. 1729/87 περί ναρκωτικών.
Όμως, όπως μας πληροφόρησαν, από λάθος του μηχανογραφικού συστήματος περικόπησαν συνταγές, ενώ ήταν θεωρημένες. Για τον λόγο αυτό, επικοινωνήστε με την Υπηρεσία του ΙΚΑ–ΕΤΑΜ, στο τηλέφωνο 210 3407402.
Επίσης, για όσες δίμηνες συνταγές έχουν περικοπεί, δίνεται η δυνατότητα να ζητήσετε να πληρωθείτε τη μισή αξία της συνταγής ως συνταγή του μήνα, αφού επικοινωνήσετε με την Υπηρεσία της Κεντρικής Μονάδας του ΙΚΑ–ΕΤΑΜ, στο τηλέφωνο 210 3407402.

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Yποβολή υποψηφιοτήτων

Σας ενημερώνουμε ότι τα γραφεία του Συλλόγου θα παραμείνουν ανοιχτά το Σάββατο 6/11/2010 από τις 10:00 π. μ. - 13:00 μ. μ. και την Κυριακή 7/11/2010 από τις 18:00 – 21:00 μ. μ. για τυχόν υποβολή υποψηφιοτήτων για τις αρχαιρεσίες του Φαρμακευτικού Συλλόγου Κορινθίας στις 12/12/2010.

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010

ΘΕΜΑ 1ον: ΙΚΑ

Αντιγριππικός εμβολιασμός

Σας υπενθυμίζουμε ότι το κοινό αντιγριππικό εμβόλιο διατίθεται από τα Ιδιωτικά φαρμακεία άνευ συμμετοχής για τους ασφαλισμένους που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου όπως αυτές καθορίζονται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.


ΘΕΜΑ 2ον: Π.Φ.Σ.

α) Έκτακτη Γ.Σ. του Π.Φ.Σ.

Η Γ.Σ. του Π.Φ.Σ. που συνήλθε εκτάκτως στις 2/10/2010 αποφάσισε ομόφωνα:
1. Να εξουσιοδοτήσει το Δ.Σ. του Π.Φ.Σ. να κινηθεί ανάλογα με την εξέλιξη στο θέμα των μεγάλων καθυστερήσεων των ασφαλιστικών ταμείων και ιδίως του ΟΠΑΔ μετά την 1/11/2010, οπότε έχει εξαγγελθεί αναστολή επί πιστώσει χορήγησης.
2. Να ζητήσει από όλους σας την ύψιστη αγωνιστική επαγρύπνηση απέναντι στις απειλές που δέχεται το φαρμακευτικό επάγγελμα.
3. Να είστε έτοιμοι για αγωνιστικές κινητοποιήσεις κυλιόμενων διήμερων απεργιών στην περίπτωση που απειληθούν ζωτικά και καίρια σημεία της ίδιας της ύπαρξης των φαρμακείων (π.χ. ποσοστό κέρδους, σταθερή Λ.Τ. φαρμάκων).

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ο Π.Φ.Σ. παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις σ΄ όλους τους τομείς της επαγγελματικής μας ζωής που επηρεάζονται από το μνημόνιο, έχει πλήρη προετοιμασία επιχειρημάτων και έρχεται αντιμέτωπος με τον σκληρό προπαγανδιστικό μηχανισμό των περισσοτέρων media.
Με τις πληρωμένες καταχωρήσεις στον Τύπο και τις συνεχείς επαφές με τους συναρμοδίους Υπουργούς δείχνουμε την πραγματικότητα που αφορά όχι μόνο τους φαρμακοποιούς αλλά και τους πολίτες.

« Κύρια θέση μας είναι να αποδειχθεί περίτρανα, ότι ο κλάδος μας έδωσε ήδη περισσότερο από κάθε άλλο την βοήθειά του να ξεπερασθεί η κρίση» Από εδώ και πέρα είναι εφικτή η απειλή να κλείσουν πολλά φαρμακεία και να προσφερθεί το επάγγελμα σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

β) Δελτίο Τύπου σχετικά με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος στηρίζει την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, που αποτελεί πρόταση του Συλλόγου από την δεκαετία του 1990.
Θεωρεί ότι είναι βήμα εκσυγχρονισμού μετά την αυτοματοποιημένη διαχείριση των συνταγών του ΙΚΑ, που επίσης στήριξε στην εφαρμογή της από τον Μάρτιο του 2010.
Πρέπει όμως να σχεδιασθεί προσεκτικά το σημαντικό αυτό εγχείρημα και πρωταρχικά πρέπει να διασφαλισθεί η συμβατότητα του συστήματος με το λογισμικό που διαθέτουν τα φαρμακεία, το απόρρητο της συνταγής και το όλο σύστημα να περιβάλλεται από απλούς και εφαρμόσιμους κανόνες συνταγογράφησης και κυρίως να διαχωρίζεται ο τομέας ευθύνης ιατρών και φαρμακοποιών.
Παράλληλα θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα να υπάρξει επαρκές μεταβατικό διάστημα προκειμένου να δοκιμασθεί και να λειτουργήσει σωστά το σύστημα από την αρχή μέχρι το τέλος.
Με δεδομένο ότι ο φαρμακοποιός είναι ο τελικός και ίσως ο πιο σημαντικός αποδέκτης της όλης διαδικασίας, ο Π.Φ.Σ. εκπροσωπώντας τους 11000 φαρμακοποιούς όλης της χώρας είναι στην διάθεση των αρμοδίων Υπουργών να υποβάλλει τις παρατηρήσεις του και τις προτάσεις του για την επιτυχή εφαρμογή.

γ) Δελτίο Τύπου σχετικά με δημοσιεύματα

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος καταδικάζει φαινόμενα που μπορεί να αμαυρώσουν το σύνολο της προσφοράς του φαρμακευτικού κλάδου , όπως αυτό της ανακάλυψης πηγαδιού όπου άγνωστοι δράστες πέταξαν σακούλες με φάρμακα.
Ο Π.Φ.Σ. αναμένει την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και ζητά σε περίπτωση που προκύψουν ευθύνες για φαρμακοποιούς , τα πλήρη στοιχεία να διαβιβασθούν στον Π.Φ.Σ. προκειμένου να παραπεμφθούν στα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια.

δ) Δελτίο Τύπου σχετικά με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στο 8ο Συνέδριο της Ε.Σ.Δ.Υ.

Ανακριβή και στοχευμένα χαρακτηρίζει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στο 8Ο Συνέδριο της Ε.Σ.Δ.Υ. , σχετικά με τα κέρδη των φαρμακείων.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι το μέσο ετήσιο εισόδημα των φαρμακοποιών είναι 300.000 € και φορολογούνται γι αυτό μόνο με 11.000€.!
Ο ομιλητής αγνοεί προφανώς τις κατ΄ έτος εκθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών που εμφανίζουν τους φαρμακοποιούς ως το πρώτο πλέον αξιόπιστο επάγγελμα στις υποχρεώσεις του έναντι του κράτους. Τα φαρμακεία ακολουθούν τον πλέον «ακριβό» λογιστικό τρόπο απόδοσης φόρων , είναι αδύνατον να φοροδιαφύγουν αφού δηλώνονται τιμολόγια ακόμα και για μία ασπιρίνη! To 80% τζίρου τους αφορά πωλήσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία οι οποίες γίνονται μόνο με τιμολόγια.
Το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών είναι τέτοιο που οριακά επιτρέπει να επιβιώνουν σήμερα 11.000 φαρμακεία και να ζουν απ΄ αυτά 45.000 εργαζόμενοι ως υπάλληλοι σ΄ αυτά. Ενδεχόμενη ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης θα δημιουργήσει στρατιές ανέργων , δίχως την δυνατότητα να απορροφηθούν κάπου αλλού.
Οποιαδήποτε μέτρα προτείνονται σε βάρος των φαρμακείων δεν είναι προς την σωστή κατεύθυνση ελέγχου της αύξησης της φαρμακευτικής δαπάνης, γιατί δεν θίγουν καθόλου τα πραγματικά αίτια που είναι κυρίως η «πριμοδοτούμενη» συνταγογραφία και η άνευ κριτηρίων έγκριση νέων σκευασμάτων.
Είναι καιρός πια η Πολιτεία να υποστηρίξει το Ελληνικό Φαρμακείο που στηρίζει την Κοινωνική ασφάλιση μέσω των πολύμηνων πιστώσεων προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία αλλά και την εθνική οικονομία αποδίδοντας στο ακέραιο τους φόρους που του αναλογούν


ΘΕΜΑ 3ον: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Ισοτιμία ιατρικών πιστοποιητικών, γνωματεύσεων και συνταγών, ανεξάρτητα από το αν εκδίδονται από ιατρούς που υπηρετούν σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. ή ιδιώτες ιατρούς.

Κατόπιν επανειλημμένων ερωτημάτων που τίθενται τηλεφωνικά στην Υπηρεσία από άλλα Υπουργεία καθώς και από Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, αναφορικά με την ισοτιμία ιατρικών πιστοποιητικών, γνωματεύσεων και συνταγών, ανεξάρτητα από το αν εκδίδονται από ιατρούς που υπηρετούν σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. ή ιδιώτες ιατρούς, σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2. του άρθρου 6 του Ν. 3627/2007 και τις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 5 του Ν. 3418/2005 «τα ιατρικά πιστοποιητικά και οι ιατρικές γνωματεύσεις, καθώς και οι ιατρικές συνταγές που εκδίδονται κατά τους νόμιμους τύπους, έχουν το ίδιο κύρος και την ίδια νομική ισχύ ως προς τις νόμιμες χρήσεις και ενώπιον όλων των αρχών και υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το αν εκδίδονται από ιατρούς που υπηρετούν σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. ή ιδιώτες ιατρούς. Σε κάθε περίπτωση, τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά και οι εκδιδόμενες γνωματεύσεις αφορούν αποκλειστικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας κάθε ιατρού.»
Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3418/2005 « η έκδοση αναληθών πιστοποιητικών συνιστά πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ιδιώτες ιατροί που εκδίδουν ιατρικά πιστοποιητικά ή μετέχουν σε επιτροπές που τα εκδίδουν, θεωρούνται υπάλληλοι κατά την έννοια που έχει ο όρος στον Ποινικό Κώδικα».


ΘΕΜΑ 4ον: Ο.Γ.Α.

α) Κατάλογος χορηγουμένων ιδιοσκευασμάτων βάσει των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν. 3816/2010 (Τροποποίηση της Κ.Υ.Α. αριθ. Φ80000/οικ.11385/1394/30-4-2010

Οι συνταγές ΟΓΑ με τα αναφερόμενα στην ανωτέρω Κ.Υ.Α. φαρμακευτικά προϊόντα εκδίδονται από γιατρό που έχει αρμοδιότητα να συνταγογραφεί για τον ΟΓΑ και συνοδεύονται από γνωμάτευση του θεράποντα ιατρού που έκανε τη διάγνωση σε Κρατικό Νοσοκομείο ή Ιδιωτική Κλινική και όπου απαιτείται από το ειδικό έντυπο διάθεσής τους (η γνωμάτευση μπορεί να είναι θεωρημένο φωτοαντίγραφο και ισχύει για όσο χρόνο αναφέρει ο γιατρός και όχι πλέον του έτους).
- Τα ιδιωτικά φαρμακεία υποβάλλουν στις Υπηρεσίες Υγείας και στα Π.Υ. ΟΓΑ τις εκτελεσθείσες συνταγές των ιδιοσκευασμάτων αυτών, μαζί με όλες τις υπόλοιπες συνταγές φαρμάκων που έχουν εκτελέσει (δηλαδή αριθμούνται κανονικά στην ημερομηνία που έχουν εκτελεστεί και συμπεριλαμβάνονται στα ανάλογα ημερήσια αθροίσματα στη στήλη «δωρεάν» και στα «Γενικά σύνολα»), υποβάλλοντας ταυτόχρονα για στατιστικούς λόγους και κατάσταση στην οποία να αναγράφεται το όνομα των ασθενών – ασφαλισμένων, οι οποίοι προμηθεύτηκαν τα συγκεκριμένα φάρμακα, ο αύξων αριθμός της κάθε συνταγής, το είδος και η αξία των φαρμάκων αυτών. Η κατάσταση αυτή θα παραμένει σε αρχείο στις Υπηρεσίες Υγείας και στα Π.Υ. ΟΓΑ, ούτως ώστε να παρέχονται στοιχεία αυτών, σε οποιαδήποτε αναζήτηση από την Κεντρική Υπηρεσία.
- Οι φαρμακοποιοί οφείλουν επίσης να αναγράφουν για στατιστικούς λόγους της Υπηρεσία μας ενδεικτικά στη σειρά 27 του «φύλλου λογαριασμός φαρμάκων ΟΓΑ», στην κενή στήλη, τον συνολικό αριθμό των συνταγών με τα ανωτέρω φαρμακευτικά προϊόντα και την συνολική αξία τους.
Επισημαίνουμε ότι απαιτείται θεώρηση των συνταγών με τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα που αναφέρονται στην ανωτέρω Κ.Υ.Α. όταν εκτελούνται από ιδιωτικά φαρμακεία, εφόσον η αξία της συνταγής υπερβαίνει τα 150 Ευρώ.

β) Ορισμός ελεγκτή ιατρού ΟΓΑ

Με την υπ’ αριθμ. 3969/15-10-2010 απόφαση του Ο. Γ. Α. ορίζεται ελεγκτής ιατρός για τον έλεγχο των συνταγών φαρμακευτικής περίθαλψης ασφαλισμένων Ο. Γ. Α., ως και λοιπών θεμάτων που απαιτούν θεώρηση από ελεγκτή ιατρό ΟΓΑ, για την περιφέρεια της Κορίνθου την Ματίνα Εριφυλλίδου κλάδου Π.Ε. Ιατρών με έδρα την Κόρινθο.

γ) Ορισμός ελεγκτή ιατρού ΟΓΑ, για την Περιφέρεια του Κ.Υ. Κιάτου

Με την υπ’ αριθμ. 4015/22-10-2010 απόφαση του Ο. Γ. Α. ορίζεται ελεγκτής ιατρός για τον έλεγχο των συνταγών φαρμακευτικής περίθαλψης ασφαλισμένων Ο. Γ. Α., για την περιφέρεια του Κ. Υ. Κιάτου, ο ιατρός Μερκούρης Παναγιώτης Ε. Β. Γενικής Ιατρικής του κλάδου Ιατρών Ε. Σ. Υ. με έδρα το Κ.Υ. Κιάτου, σε αντικατάσταση της ιατρού Γεωργαλή Λαμπρινής.

δ) Ορισμός ελεγκτή ιατρού ΟΓΑ, για την Περιφέρεια του Κ.Υ. Νεμέας

Με την υπ’ αριθμ. 4016/22-10-2010 απόφαση του Ο. Γ. Α. ορίζεται ελεγκτής ιατρός για τον έλεγχο των συνταγών φαρμακευτικής περίθαλψης ασφαλισμένων Ο. Γ. Α., για την περιφέρεια του Κ. Υ. Νεμέας, η ιατρός Κέφαλου Παναγιώτα Ε. Β. Γενικής Ιατρικής του κλάδου Ιατρών Ε. Σ. Υ. με έδρα το Κ.Υ. Νεμέας, σε αντικατάσταση του ιατρού Μερκούρη Παναγιώτη.

ΘΕΜΑ 5ον: ΤΑΥΤΕΚΩ (ΤΑΠ-ΟΤΕ)

α) Συμμόρφωση με Διατάξεις Φαρμακευτικής Νομοθεσίας

Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.21230/16442/1960/20-7-2010 έγγραφο του Υπουργείου, σε όσες περιπτώσεις δεν αποδίδεται στο φαρμακοποιό η δαπάνη βάσει των ανωτέρω, οι σχετικές ταινίες γνησιότητας υποχρεωτικά θα ακυρώνονται από το αρμόδιο όργανο του φορέα και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η επιστροφή τους στο φαρμακοποιό. Κατόπιν τούτων παρακαλούμε όπως οι φαρμακοποιοί δώσουν ιδιαίτερη προσοχή κατά την εκτέλεση των συνταγών και να είναι σύμφωνες με τις διατάξεις της Φαρμακευτικής Νομοθεσίας.
Σας υπενθυμίζουμε τα εξής:
1. Στο ΦΕΚ 66/11-5-2010, τεύχος Α΄, δημοσιεύτηκε ο Νόμος 3846/2010, όπου στο άρθρο 32, στην §2 αναφέρεται ότι:
‘’Συνταγές φαρμάκων ασφαλισμένων ασφαλιστικών οργανισμών, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 150€, δεν εκτελούνται από τον φαρμακοποιό, εφόσον δεν είναι θεωρημένες από το αρμόδιο όργανο του φορέα. Συνταγές που δεν έχουν θεώρηση, σύμφωνα με τα ανωτέρω, στερούν το δικαίωμα είσπραξης της αξίας τους από τον ασφαλιστικό οργανισμό.’’
Το ποσό των 150€ αντιστοιχεί στη συνολική αξία των φαρμάκων κάθε συνταγής. Επίσης εξακολουθεί να ισχύει ότι θεώρηση χρειάζονται και οι συνταγές όπου αναγράφονται ναρκωτικά του Πίνακα Γ.
Θεωρημένη μια συνταγή θεωρείται όταν αναγράφεται το όνομα του ιατρού του φορέα μας που την ενέκρινε από το αρμόδιο όργανο.
2. Επίσης στο ίδιο ΦΕΚ στο άρθρο 32, στην §6 αναφέρεται ότι:
‘’Συνταγές φαρμάκων στις οποίες δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα πεδία του συνταγολογίου συμπεριλαμβανομένου και του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) του αρμόδιου ιατρού που συνυπογράφει δεν εκτελούνται από τον φαρμακοποιό.’’
Επομένως συνταγές ιατρών στις οποίες δεν αναγράφεται το ΑΜΚΑ τους δεν θα εκτελούνται από τους φαρμακοποιούς, σύμφωνα με το ΦΕΚ.
3. Στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. Φ42000/οικ.13094/1592/18-5-10 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Ασφάλισης Ασθένειας και Μητρότητας, της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης αναφέρονται τα εξής :
‘’Σας κάνουμε γνωστό ότι τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα που φέρουν ταινία γνησιότητας ‘’ΚΑΦΕ’’ χρώματος, ως ανήκοντα στην κατηγορία των φαρμάκων για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική συνταγή (Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ.), σύμφωνα με την αριθ. 0-502/10η/17-6-08 απόφαση Δ.Σ. ΕΟΦ και την αρ. 46986/14-7-08 εγκύκλιο του ίδιου οργανισμού, από 20-5-2010 δεν θα αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία. Κατόπιν τούτου, συνταγές στις οποίες περιέχονται φάρμακα της ανωτέρω κατηγορίας δεν θα εξοφλούνται στους φαρμακοποιούς από τους φορείς σας.’’
Στο ΦΕΚ 740/28-5-10, Τεύχος Β, έχει δημοσιευτεί η Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. ΔΥΓ3α/Γ.Π.63696 η οποία εμπεριέχει τον αναλυτικό κατάλογο των ανωτέρω μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
4. Στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. Φ80000/οικ.22101/2493/27-08-2010(ΦΕΚ Β΄ 1326/27-8-10) Κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζονται τα κάτωθι :
΄΄Οι εξωτερικοί ασθενείς ασφαλισμένοι του ΟΠΑΔ και των ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας Γ.Γ.Κ.Α., ή οι δικαιούμενοι περίθαλψης δυνάμει ειδικών διατάξεων, για τη θεραπεία σοβαρών ασθενειών τους, μπορούν να προμηθεύονται χωρίς συμμετοχή από τα φαρμακεία των κρατικών νοσοκομείων και τα ιδιωτικά φαρμακεία, τα κατωτέρω φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα ως εξής :

1 ALIMTA 31 LUCENTIS 61 REVATIO
2 ANZEMET 32 MABCAMPATH 62 REVLIMID
3 ARANESP 33 MABTHERA 63 RILUTEK
4 AVASTIN 34 MACUGEN 64 ROFERON-A
5 AVONEX 35 MIRCERA 65 SANDOGLOBULIN
6 BEROMUN 36 MYFORTIC 66 SANDOSTATIN LAR
7 BETAFERON 37 MYOCET 67 SIMULECT
8 CAELYX 38 NAVELBINE 68 SPRYCEL
9 CAMPTO 39 NEORECORMON 69 SUBCUVIA
10 CERTICAN 40 NEULASTA 70 SUTENT
11 COPAXONE 41 NEXAVAR 71 TARCEVA
12 CYMEVENE 42 OCTAGAM 72 TASIGNA
13 ENBREL 43 ORENCIA 73 TAXOL
14 EPREX 44 OVAPAC 74 TAXOPROL
15 ETHYOL 45 PACLITOL 75 TAXOTERE
16 FLEBOGAMMA 46 PACLITAXEL/GENERICS 76 TEMODAL
17 GAMMAGARD SD 47 PACLITAXEL/HOSPIRA 77 THELIN
18 GRANOCYTE 48 PACLIXEL 78 TORISEL
19 GRANULOKINE 49 PATAXEL 79 TRACLEER
20 HEPSERA 50 PAXENE 80 TRISENOX
21 HERCEPTIN 51 PAXENE PACLITAXEL 81 TYCERB
22 HUMIRA 52 PEGASYS 82 TYSABRI
23 HYCAMTIN 53 PEGINTRON 83 VECTIBIX
24 INTRAGLOBIN F 54 PENTAGLOBIN 84 VELCADE
25 INTRATECT 55 PROGRAF 85 VENTAVIS
26 INTRONA 56 RAPAMUNE 86 VIVAGLOBIN
27 KEPIVANCE 57 REBIF 87 VOLIBRIS
28 KINERET 58 REMICADE 88 YONDELIS
29 KIOVIG 59 REMODULIN 89 ZAVESCA
30 LEUSTATIN 60 RETACRIT
Όλα τα παραπάνω ιδιοσκευάσματα χορηγούνται χωρίς συμμετοχή και μόνο για τις εγκεκριμένες από τον ΕΟΦ ενδείξεις και δοσολογία, όπως αυτά καθορίζονται στην περίληψη χαρακτηριστικών του προϊόντος, σε κάθε μορφή και περιεκτικότητα της δραστικής τους ουσίας, καθώς και σε οποιαδήποτε συσκευασία κυκλοφορούν.
…τα ιδιωτικά φαρμακεία υποβάλλουν στον αρμόδιο ασφαλιστικό οργανισμό και τον ΟΠΑΔ τις εκτελεσθείσες συνταγές των ιδιοσκευασμάτων, με συγκεντρωτική κατάσταση των ασθενών-ασφαλισμένων ή ανά ασφαλιστικό ταμείο και με το σύνολο της δαπάνης. Τα ιδιωτικά φαρμακεία… υποχρεούνται να επικολλούν επί της συνταγής τις αντίστοιχες ταινίες γνησιότητας του ιδιοσκευάσματος.
Η συνταγή συνοδεύεται από την αρχική γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού που έκανε τη διάγνωση σε Κρατικό Νοσοκομείο ή Ιδιωτική Κλινική και όπου απαιτείται από την άδεια κυκλοφορίας του φαρμάκου, συμπληρωμένο το ειδικό έντυπο διάθεσής του.
…Η χρέωση στον ΟΠΑΔ και στους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς των φαρμάκων που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω κατάλογο, υπολογίζεται ας ακολούθως: …Για τα ιδιωτικά φαρμακεία στη νοσοκομειακή τιμή προσαυξημένη κατά 2,5% ως ποσοστό κέρδους χονδρεμπόρου και επί της τιμής που προκύπτει προσαυξημένης κατά 18% ως κέρδος φαρμακοποιού. Στην τελική τιμή προστίθεται και ο προβλεπόμενος ΦΠΑ.΄΄
Καθώς πρόκειται για ιδιοσκευάσματα υψηλού κόστους είναι αυτονόητο ότι οι συνταγές αυτές χρειάζονται θεώρηση.
5. Σύμφωνα με το Νόμο 3456/2006 (ΦΕΚ 93, τεύχος Α΄) δεν καλύπτεται η δαπάνη φαρμάκων με ενδείξεις που αφορούν στο σύγχρονο τρόπο ζωής (lifestyle) και έχουν καθοριστεί με την ΚΥΑ αρ. ΔΥΓ3α/ΓΠ84921/2-7-2007 (ΦΕΚ1229, τεύχος Β΄). Κατ’ εξαίρεση η δαπάνη των φαρμάκων αυτών καλύπτεται όταν αυτά χορηγούνται λόγω της συνύπαρξης παθήσεων εγκεκριμένων ενδείξεων, κατόπιν σχετικής αιτιολογημένης γνωμάτευσης του θεράποντος ιατρού. Υπενθυμίζουμε ότι και σε αυτήν την περίπτωση εξακολουθεί να ισχύει ότι οι ασφαλιστικοί οργανισμοί καταβάλλουν τη δαπάνη για τα φάρμακα αποκλειστικά και μόνο για τις εγκεκριμένες ενδείξεις και δοσολογία όπως αυτά προκύπτουν από την περίληψη χαρακτηριστικών του προϊόντος (ΠΧΠ-SPC). Εάν στην γνωμάτευση δεν αναγράφεται πάθηση άλλης εγκεκριμένης ένδειξης, η δαπάνη δεν θα καλύπτεται.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.42000/15995/1456/20-6-2008 εγκύκλιο του Υπουργείου μας, δεν θα εξοφλείται το τμήμα της συνταγής που περιέχει τα εν λόγω φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.80000/2092/219/4-2-2009 εγκύκλιο του Υπουργείου μας, σε συνταγές που περιέχονται περισσότερα από 2 εμβαλλάγια και είναι απολύτως απαραίτητη η αιτιολόγηση αναγραφής μεγαλύτερης ποσότητας, η μη αναγραφή της δοσολογίας αποτελεί λόγο μη εξόφλησης της συνταγής.


β) Έγγραφο του Ειδικού επιστήμονα του Π.Φ.Σ. κ. Παπαγεωργίου προς την Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων σχετικά με το παραπάνω θέμα.

1. Ομολογούμε, ότι με έκπληξη λάβαμε γνώση, τυχαίως, του με αριθμό Φ. 21230/16442/196/26-7-2010 εγγράφου σας προς το Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. , με το οποίο δίνονται οδηγίες για την εκτέλεση συνταγών, μη εκτέλεση συνταγών και καταστροφή ταινιών γνησιότητας και τούτο γιατί ρυθμίζονται, κατά αυθαίρετο και παράνομο τρόπο καταστάσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δυσάρεστες καταστάσεις μεταξύ Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. και φαρμακοποιών και γι΄ αυτό το λόγο και μόνο, δηλαδή της αποφυγής αδικαιολόγητων προστριβών, το έγγραφό σας τούτο, έπρεπε να κοινοποιηθεί στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, Ώστε να ενημερώσουμε τους φαρμακοποιούς.
2. Ειδικότερα παρατηρούμε τα εξής:
α.- Το θεραπευτικό σχήμα για συγκεκριμένο ασθενή είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη του θεράποντος ιατρού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Π.Δ/τος 121/2008 (παρ.1 περ. ε) και όχι του φαρμακοποιού, που ούτε ιατρός είναι, ούτε ασκεί καθήκοντα ελεγκτού ιατρού ώστε να κρίνει τον συνταγογραφούντα ιατρό και πολύ περισσότερο δεν είναι υποχρεωμένος, από καμία διάταξη να γνωρίζει για ποιο λόγο ο ιατρός ακολούθησε τη συγκεκριμένη αυτή θεραπευτική αγωγή. (Βλέπε και διατάξεις άρθρου 4 του Π.Δ/τος 121/2008, ιδία την παρ. 2).
β.- Είναι εξωφρενική, κατά κυριολεξία, η εντολή σας ΄΄ότι οι σχετικές ταινίες γνησιότητας υποχρεωτικά θα ακυρώνονται από το αρμόδιο όργανο – φορέα και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η επιστροφή στον φαρμακοποιό΄΄ και τούτο γιατί σε καμία διάταξη του Νόμου ή Π.Δ/τος, ή Κανονιστικής αποφάσεως προβλέπεται τέτοια ρύθμιση και μάλιστα επί των στοιχείων που αποτελούν περιουσία του φαρμακοποιού, και για τα οποία ουδεμία αποζημίωση δίνεται σ΄ αυτόν, δηλαδή ενώ το αρμόδιο Ασφαλιστικό Ταμείο καθίσταται πλέον πλουσιότερο καρπούμενο την αξία των χορηγηθέντων στους ασφαλισμένους των φαρμάκων, ο φαρμακοποιός ζημειούται, το αντίστοιχο ποσό εφ΄ όσον δεν πληρώνεται αλλά επιπλέον του παρακρατείται και η συνταγή, αχρηστευόμενη στην συνέχεια. (αδικαιολόγητος πλουτισμός).
(1) – Υπάρχει πλήρης αντίθεση του εγγράφου σας, προς προγενέστερες οδηγίες των αρμοδίων Υπηρεσιών:
α.α. Του τότε Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικών π.χ. έγγραφο ΥΒ /16446/131996:
΄΄ Στην περίπτωση αυτή θα επιστρέφονται οι συνταγές, αφού προηγουμένως η συνταγή και τα κουπόνια…΄΄
β.β. Του τότε Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας π.χ. έγγραφο 6125/26-9-2000: ΄΄Διευκρινίζεται ότι η επιστροφή συνταγών στους φαρμακοποιούς θα γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχουν τυπικές παραλείψεις ή υπολογιστικά λάθη΄΄.
γ.γ. Του Υπουργείου σας : στην Υπ΄ αριθμ. Φ 7/ΟΙΚ. 1554/6-7-2000 εγκύκλιο της Διευθύνσεώς σας (Τμήμα β) ορίζεται ρητώς και σαφώς ότι :
΄΄επίσης συνταγές, οι οποίες για οποιοδήποτε λόγο δεν εξοφλούνται από τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς, θα επιστρέφονται στον φαρμακοποιό χωρίς να καταστρέφονται τα κουπόνια΄΄
3- Τέλος διερωτώμεθα σε ποιες διατάξεις Νόμων, Π.Δ/των ή Κανονιστικών αποφάσεων στηρίζεται το αυθαίρετο και παράνομο περιεχόμενο της υπ΄ αριθ. Φ 21230/16442/1968/20-7-2010 έγγραφό σας, το οποίο παρακαλούμε για την ανάκλησή του.


ΘΕΜΑ 6ον: Ε. Ο. Φ.

α) Απαγόρευση εξαγωγών των MADOPAR, CELLCEPT, TEGRETOL και SEROQUEL

Ο ΕΟΦ διαπίστωσε πρόσφατα ότι υπάρχουν πολλές ελλείψεις σημαντικών και μοναδικών φαρμάκων που πρέπει να είναι διαθέσιμα στους ασθενείς για την προστασία της δημόσιας υγείας.
Μετά από διερεύνηση του θέματος και σε συνεννόηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, στους οποίους τονίσθηκε η υποχρέωση κάλυψης των αναγκών, ο ΕΟΦ προχωρεί στη λήψη άμεσων μέτρων για την διασφάλιση της επάρκειας των φαρμάκων για τον έλληνα ασθενή.
Στις 5-10-2010, ο Πρόεδρος του ΕΟΦ αποφάσισε την άμεση Απαγόρευση Εξαγωγών 4 σημαντικών και μοναδικών φαρμάκων, των MADOPAR, CELLCEPT, TEGRETOL και SEROQUEL, τα οποία διαπιστώθηκε ότι εξάγονται σε σημαντικό ποσοστό σε άλλες χώρες. Το μέτρο είναι προσωρινό και θα ισχύσει μέχρι την αποκατάσταση της ομαλοποίησης της επάρκειας. Ανάλογα μέτρα θα ληφθούν και για άλλα προϊόντα, όταν διαπιστώνεται πρόβλημα επάρκειας που οφείλεται σε παράλληλες εξαγωγές.
Παράλληλα ο ΕΟΦ προχωρεί στον έλεγχο της τήρησης της επάρκειας τόσο από τις εταιρείες-κατόχους των αδειών κυκλοφορίας, όσο και από τις φαρμακαποθήκες και στην επιβολή ποινών σε περίπτωση που δεν καλύπτεται η επάρκεια και στο μέτρο ευθύνης που αναλογεί σε κάθε κρίκο της αλυσίδας διακίνησης των φαρμάκων.
Ο ΕΟΦ θα εντείνει τους ελέγχους αυτούς και θα ενημερώνει τακτικά το κοινό για την κάλυψη της επάρκειας φαρμάκων.

β) Άρση απαγόρευσης και διάθεσης DALACIN-C

Άρση της απόφασης 44287/25-06-2010 απαγόρευσης της διάθεσης και διακίνησης των παρτίδων προϊόντων:
DALACIN-C, GEL 1%, TB30G (Γέλη), παρτίδες ΟΑ1ΚΚ, 0Α2JX
DALACIN-C sol Ext Use 1%, FL 30ML(Διάλυμα εξωτ. Χρήσης) , παρτίδες OA4WS, OA6RW
DALACIN-C, VAG CR 2% TB 40G (Κολπική κρέμα), παρτίδες OA1D7, OA2Y4
Διότι από έλεγχο που προέβη ο παρασκευαστής βρέθηκε ότι η πρώτη ύλη είναι εντός προδιαγραφών.

γ) Ανακλήσεις φαρμακευτικών προϊόντων

1) Αποφασίζεται η ανάκληση του φαρμακευτικού προϊόντος Fucidin 500mg (sodium fusidate), powder for injection ,διότι σε κλειστά δείγματα του προϊόντος εντοπίστηκαν γυάλινα σωματίδια. Παρτίδες υπό ανάκληση:
DD0271,DD0895.DD1438.DD2222,DD2642,DD3661,DD3746,DD4042,DD4043,DD4614,DD5429, DD5449, DD6170,DD6179, DD7321,DD7323,DD8411,DD9541,DD9543,DD9938,DE0507,DE1185, DE1405. DE1788, DE2193,DE3231, DE3479,DE4381,DE4382.

2) Ανάκληση των παρτίδων Η5030, Η5032, Η0004, Η0006 του φαρμακευτικού προϊόντος Cafergot Suppositories, λόγω ανίχνευσης προϊόντων διάσπασης της δραστικής ουσίας σε επίπεδα εκτός των προδιαγραφών του προϊόντος, εξαιτίας ελαττωματικής συσκευασίας.

3) Ανάκληση παρτίδων ΟΤΤW02 και OTTW03 του συμπληρώματος διατροφής CALRTATE 600 + D (60 tabs) λόγω ανακριβούς επισήμανσης σχετικά με τη σύνθεση του.

4) Ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας του φαρμακευτικού προϊόντος (Εμβολίου κατά της διφθερίτιδας και του τετάνου) ANATOXAL DI TE BERNA , Ενέσιμο εναιώρημα (25+10) LF/0,5ML AMP (Για παιδιά) της εταιρείας ΦΑΡΑΝ ΑΒΕΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, Κωδικός αριθμός 0252101 μετά από αίτηση της εταιρείας.

5) Απαγόρευση της διάθεσης και διακίνησης των παρτίδων 943060 και 802059 του προϊόντος DAMIZOL 3ML, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διερεύνηση σοβαρών ανεπιθύμητων ενεργειών που εκδηλώθηκαν μετά την χρήση των εν λόγω παρτίδων.

6) Ανάκληση της παρτίδας 100310 της αποστειρωμένης σύριγγας μιας χρήσεως 5ml 21G x 1½ με την εμπορική ονομασία SAFETY, που διακινείται από την εταιρεία ANATS Α.Ε., διότι διαπιστώθηκε η ύπαρξη ξένων σωματιδίων εντός της αποστειρωμένης συσκευασίας σε δείγματα της συγκεκριμένης παρτίδας.


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΣΙΑΠΚΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΡΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ